PORADY DLA SENIORA

STOp-COVID, wybieram STO lat w zdrowiu!

Osoby starsze zmagają się z wieloma chorobami przewlekłymi i dolegliwościami związanymi z procesem starzenia. Kluczem do poprawy jakości życia w podeszłym wieku jest zdrowy styl życia. Odpowiednia ilość ruchu, racjonalne odżywianie się, dbanie o higienę snu i rezygnacja z używek z całą pewnością przyczynią się do poprawy funkcjonowania niemal całego organizmu, utrzymania niezależności i samodzielności czy zmniejszenia ryzyka stanów depresyjnych. Warto mieć na uwadze, że działanie układu immunologicznego wraz z wiekiem ulega osłabieniu, a niewłaściwy styl życia może ten stan dodatkowo pogłębić, skutkując dużą podatnością na infekcje, w tym na zakażenie COVID-19, które w przypadku seniorów postrzegane jest jako szczególnie niebezpieczne.

Poprzez publikowane w tym dziale artykuły na temat zdrowego stylu życia, pragniemy przekazać Państwu rzetelną wiedzę przygotowaną z myślą o osobach powyżej 65 roku życia – choć wiek ten wciąż dotyczy grupy aktywnych dojrzałych osób, to już teraz warto zatroszczyć się o swoją przyszłość i komfort życia w późniejszym wieku senioralnym. 

Zadanie publiczne – Program prozdrowotny STOP-Covid finansowany jest ze środków otrzymanych od Samorządu Województwa Łódzkiego. 

Aktywność fizyczna w starszym wieku

Dolegliwości towarzyszące procesowi starzenia znacząco pogarszają jakość życia. Osoby starsze zmagają się z chorobami przewlekłymi, trudnościami z poruszaniem czy brakiem niezależności i samodzielności, co nierzadko prowadzi do obniżenia nastroju, a nawet stanów depresyjnych. Jednym z czynników, które pozwalają dłużej cieszyć się dobrą kondycją psychofizyczną, jest regularna aktywność fizyczna.

Czytaj dalej…

Suplementy diety. Czy osoby w wieku starszym powinny stosować suplementację?

Kiedy zażywać suplementy diety? Czy jest to konieczne wśród seniorów? Stosowanie suplementów diety w niektórych przypadkach, po konsultacji z lekarzem/dietetykiem może być korzystne. Należy pamiętać jednak,  że żaden suplement nie zastąpi zdrowej, zbilansowanej diety.

Czytaj dalej…